Ett helvete!

Jag kan inte alls sova! Har ett sår i själen just nu och det håller mig vaken.

Jag fryser fast jag ligger nerbäddad.

Detta är nog första gången jag verkligen har ångest! En riktigt tung ångest som bränner sjukt jävla djupt.
Hur enda in i röda helvete kunde jag? HUR????

Det är dax för mig att varva ner. För det som skedde är inte jag.
Jobbar jag för mycket? har jag tagit på mig för mycket ansvar? Är jag utbränd?

Är du utbränd?
Svarar du ja på de flesta av frågorna kan du vara utbränd. Svarar du ja på flera av dem ska du söka hjälp hos företagsläkare eller din vanliga doktor. Svarar du ja på några kan du fundera över vad du själv kan ändra i ditt liv.

* Har du svårt att minnas namn, datum och ärenden? (Kommer aldrig ihåg namn och nej)
* Har du svårt att minnas saker som är viktiga i jobbet? (Ibland kanske)
* Har du svårt att koncentrera dig på en längre text? (Läser inte så ofta men säkert)
* Har du svårt att göra flera saker samtidigt? (Nej)
* Är du överkänslig för ljud eller ljus? (Nej)
* Har du svårt att somna? (Ja)
* Vaknar du tidigt och har svårt att somna om? (ja)
* Är du alltid trött? (Ja)
* Känns det som om dina batterier är tömda? (Hur känns det?)
* Är du infektionskänslig? (Vet ej, länge sen jag var sjuk)
* Har du ojämnt humör? (Jo)
* Är du lättrörd känslomässigt? (Ja)
* Känner du dig ofta arg eller irriterad? (Arg nej, irriterad kanske)
* Har du svårt att kontrollera dina känslor? (Vanligtvis nej)
* Är du ofta ledsen? (Nej)

5=ja
6=nej
2=kanske
3=tveksamma

Det är snudden på gämt fast överhängande nej.
Inte fan blev man direkt klokare.

Hmm nu hittade jag det.

"Konstigt nog är det ofta inte arbetssituationen eller ekonomin som är svårast att göra något åt, utan dåliga personliga relationer och egna, dåliga vanor."

Känns som man blev lite träffad där, även nu om inte hela föll in på mig.

Det har inte med mina jobb eller med min ekonomi att göra. Dom är det inga fel på alls.
Vänskaps mässigt har man ju börjat fundera över lite. Mina vänner bor inte i Piteå och det kanske stör mig på djupet?
Det är nog att jag tar på mig för mycket. Satt just och läste om utbrändhet. Det är fan bra att internet finns.

Blä...

Ibland så ska man sluta gräva.
Hittade fler symtom.... så 5 nya ja till....
Sådå har man 10 saker som pekar på att man är utbränd? Fan åxå. Känns redan bättre. NOT!

Ska ju på företags hälsoundersökning idag på jobbet. Man kanske ska lägga korten på bordet då?
Ifråga sätta lite saker.


Är jag utbränd?

Måste fan försöka få någon timmes sömn nu....


Kommentarer
Postat av: Cissi

Varje gång man blundar för vad man känner att man får sån jäkla ångest att kroppen gör ont, varje nerv känns. Då har man börjat förgöra sig själv.. Intressant inlägg om att vara utbränd. Hade dock bara 9 Ja svar..

2009-11-09 @ 07:48:39
URL: http://juhliiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0